Malin: change of plans


Så blev det ja... inte så överraskande egentligen. Andra besöket hos naprapaten i dag. Blev rejält utstrechad och "knakad". Höftböjarna är fortfarande väldigt korta, men jag har ju "jobbat på det" i flera år så det tar väl sin tid att fixa till det igen.

Jag ska fortsätta med mitt träningsprogram och max 5 km-rundor i tre veckor till sedan kanske jag väldigt försiktigt kan börja öka distansen långsamt, långsamt.
Men han lät mig förstå att det antagligen tar lång, lång tid innan jag springer mina "vanliga sträckor" igen (utan smärta alltså).

Har precis mailat på Lidingoloppets infomail och frågat om jag kan flyttas över till tjejloppet som bara är en mil. Det vore kul om det gick att byta, skulle kännas trist att missa det helt nu när jag betalt för att starta och så.

I dag var jag trött tpå femman och gick en mil istället. Helt ok träning det med. Har även en rejäl träningsvärk i ryggen efter att ha ridit mer än på länge hemma hos Marion i går. Kul, men jobbigt.

Kommentarer
Postat av: hanna

=( men vilka tråkiga nyheter att det inte blir Lidingöloppet. Hoppas du kan springa milen istället då...

2008-09-05 @ 18:06:17
URL: http://hannet.blogg.se/
Postat av: Malin

Äsch, jag skulle ju bara hålla dig sällskap. :)

Det känns hel ok, jag får ju ryggen fixad nu och kommer antagligen kunna springa riktigt långt utan smärta sen.

2008-09-05 @ 21:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0